Ostopsykologiaa asiantuntijamyyjille
Seuraava avoin valmennus 2.10.2024 Helsinki
Kasvu on ollut kymmeniä, kymmeniä prosentteja. Ensimmäinen kerta 17 vuoteen, kun myyjissä tapahtuu niin paljon positiivisia muutoksia, ettei ole tosikaan!
Henrik Hermansson
Roxtec Finland Oy
Myyjien aktiivisuustaso, keskikaupan koko sekä määrä ovat nousseet pysyvästi valmennuksen jälkeen. Tapaamisten määrä on noussut lähtötilanteeseen verrattuna noin 2-3x ja myynti noin 25-30 % riippuen myyjästä.
Tapio Pankko
Mediateko Oy
Myyntituloksemme ovat kehittyneet selkeästi. Moni myyjä on sanonut, että ensimmäinen myyntivalmennus, josta on ollut aidosti hyötyä.
Tommi Takala
DNA Oyj
Kuulostaako tutulta...
Asiakkaat ilmaisevat kiinnostuksensa konseptianne kohtaan, mutta keskustelu pysähtyy usein tarjousvaiheeseen
Myyjänne menevät asiakaskeskusteluihin liikaa tuote tai yritys edellä, jolloin tarpeen tunnistaminen ja arvon rakentaminen kärsii
Myyntiajat venyvät luvattoman pitkiksi tai keskikauppakoko jää liian pieneksi
Myyntitilanteissa on vaikea erottautua kilpailevista ratkaisuista
Ostopsykologiaa
Ostamisen vaiheet ovat aina asiakkaan korvien välissä. Tämän takia myyjän on tärkeä aloittaa myyntitaitojen kehittäminen sen ymmärtämisestä, mitä asiakkaan mielessä tapahtuu ostosmatkan aikana!
Gazing Performance kehittämä Ostopsykologia-valmennus pureutuu ostopäätöksen eri vaiheiden ymmärtämiseen ja niihin sopivien myyntistrategioiden soveltamiseen. Tämä tarkkaan tutkittu prosessi tapahtuu mielessämme aina saman kaavan mukaan, tosin eri vauhdilla riippuen tilanteista ja henkilöistä.
OSTOPSYKOLOGIAA ASIANTUNTIJAMYYJILLE
Perinteiset myyntikoulutukset ovat usein kokoelma irrallisia myyntitekniikoita tai parhaita käytäntöjä, jotka perustuvat siihen miten myyjä havainnoi ja johtaa myyntiprosessia. Hyvistä opeista huolimatta asiakas ei kuitenkaan aina vastaa näihin tekniikoihin kuten toivomme. Myyjä voi kokea keskustelun menneen myyntiteknisesti oikein ja asiakas vaikutti kiinnostuneelta, mutta kauppoja ei silti synny.
Lähes aina ongelma johtuu siitä, että asiakas on ollut päätöksenteossaan eri vaiheessa kuin myyjä omassa myyntiprosessissaan. Näissä painetilanteissa myyjät eivät tarvitse lisää myyntitekniikoita, vaan ymmärryksen siitä miten ihmiset ostavat.
Ostopsykologia-valmennus eroaa muista myyntivalmennuksista kääntämällä katseen myymisestä ostamiseen. Se antaa myyjille tutkitun rakenteen siitä miten ihmiset muodostavat ostopäätöksen, ja antaa myyjälle etulyöntiaseman pärjätä haastavassa kilpailutilanteessa. Myyjä pysyy aina tilanteen herrana ja fokus pysyy arvon luomisessa.
Yksinkertainen työkalu myyntisi arkeen ja sen johtamiseen
Ostamisen vaiheisiin liittyvässä havainnoinnissa käytämme apuna karttaa, joka auttaa paikantamaan asiakkaan päätöksenteon vaiheen ja soveltamaan oikeaa myyntistrategiaa kussakin vaiheessa.
Malli on helppo liittää osaksi nykyistä CRM:nne ja myynnin seurantaa. Jos prosessia ei ole kuvattu, kartta soveltuu sellaisenaan kuvaamaan myyntiprosessia. Kartan käyttöä ja eri tilanteiden hallintaa helpottavat yksinkertaiset työkalut, jotka auttavat päivittäisten ongelmatilanteiden ratkaisemisessa.
Valmennuksen kulku
-
-
-
Step #1
etukäteisvalmistautuminen (n. 1 h)
Ennen valmennusta pääset Adeptus-oppimisympäristössä valmistautumaan valmennuspäivään tehtäviä sisältävän videovalmennuksen avulla.
Step #2
LÄHIVALMENNUSPÄIVÄ klo 9.00-16.00
Valmennuspäivän aikana saat kattavan yhdistelmän teoriaa ja käytännön harjoitteita. Valmennuksessa saat myös Ostopsykologia-työkirjan itsellesi. Päivän jälkeen saat vinkit sekä ohjeet itseopiskeluun oppimisympäristössä.
Valmennuksen hinta per osallistuja: Lähivalmennus 695€ + alv
Hinta sisältää kahvittelut sekä lounaan.
-
-
Ajankohdat ja ilmoittautumiset sivun oikeassa reunassa olevan ilmoittaudu painikkeen kautta.
Kenelle?
Kyseessä ei ole motivaatioluento tai perinteinen myyntikoulutus.
Tämä valmennus soveltuu kaikille myyjille sekä markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat ymmärtää paremmin ostamisen psykologiaa.
Ostopsykologiaa asiantuntijamyyjille valmennuksessa pureudumme siihen, miten asiakaskohtaamisessa rakennamme asiakaskokemuksen aivan uudella tavalla.
Parhaat asiakaskohtaamiset syntyvät, kun ymmärrät kiinnittää huomiota keskustelun sisällä uudella tavalla siihen että, mitä asiakas haluaa ja mitä hän oikeasti tarvitsee. Röyhkeä väittämämme on, että kaupat klousataan ensikohtaamisessa.
Ikä, kokemus tai taitotaso eivät ole pääsyvaatimuksia tähän valmennukseen!
Tärkeimmät hyödyt
Osaat havainnoida myyntiprosessia täysin uudella ja tieteellisesti osoitetulla tavalla - asiakkaan näkökulmasta
Saat konkreettisia työkaluja käytännön työhösi sekä oman kehittymisesi seurantaan
Kehityt uudelle tasolle arvopohjaisessa myynnissä ja nopeutat kauppojesi kotiutumisaikaa merkittävästi
Ajankohdat ja ilmoittautumiset sivun oikeassa reunassa olevan ilmoittaudu painikkeen kautta
Keitä me olemme
Adeptus on tunneälykkään myynnin uranuurtaja Suomessa, ja tunnettu erityisesti vaikuttavista ja mieleenpainuvista Tunneäly myyntityössä™ valmennuksistaan.
Edustamme kansainvälistä Gatzing Performance psykologitalon asiakaspalvelu-, myynti- sekä johdon valmennuksia Suomessa sekä Myyntiesteet™-menetelmää (Sales Call Reluctance), joka on yli 38 vuoden jatkuvan tutkimus- ja kehitystyön tulosta. Menetelmän kehittivät alun perin yhdysvaltalaiset käyttäytymistieteen psykologit George W. Dudley ja Shannon L. Goodson. Nykyään menetelmää hyödyntävät tuhannet myyjät +30 maassa. Valmennus vastaa kysymykseen, miksi toiset ihmiset menestyvät paremmin myyntityössä, kuin toiset. Suomessa yli 6000 myyjää on valmentautunut Myyntiesteet™ menetelmällä. Lisäksi edustamme Suomessa Genos International Tunneälyvalmennus tarjontaa.
Adeptus on alansa ainoa toimija Suomessa, joka yhdistää liike-elämän rakenteet, tiedot ja taidot sekä tunneälytaidot kansainvälisin menetelmin ihmisten kehittämisessä.
Kysy lisää valmentajalta:
Mikko Parikka
Tunneäly myyntityössä valmentaja
+358 40 9022 556
mikko.parikka@adeptus.fi