Tunneäly myyntityössä - Tavoitekirkkaus
TAVOITEKIRKKAUS - AIVOT RAKASTAVAT SELKEYTTÄ Viikoittain, kun valmennuksissa kysyn, että onko sinulle selvää ja kirkasta, mitä sinulta tässä roolissa...
Tämä kirjoitus on jatkoa aiempaan blogiimme, jossa käsiteltiin aihetta: Mistä on tulevaisuuden huippumyyjät tehty?
Meillä Adeptuksella nuorien myyjien kasvupolku on määritelty nelivaiheiseksi prosessiksi, jonka avulla varmistamme, että myyjillämme on parhaat mahdolliset valmiudet vastata muuttuvan markkinan aiheuttamaan paineeseen nyt ja vielä 5-10 vuodenkin kuluttua.
Tässä kuvattuna kiteytetysti prosessimme eri vaiheet, työnkuva kehityskaaren eri vaiheissa sekä myös pieni kuvaus koulutuksista, joita myyjämme käyvät läpi ensimmäisen työvuotensa aikana.
Vaihe I - Rekrytointi
Rekrytoimme vuosittain kymmeniä myyjiä ja myyntijohtajia asiakkaillemme. Käytämme omissa rekrytoinneissamme samaa prosessia, eli työhaastattelujen tukena meillä on kaksi soveltuvuusarviointia, joilla tunnistetaan tulevaisuuden huippusuorittajat noin kolme kertaa normaalia todennäköisemmin.
Vaihe II - Uusasiakashankinta (4kk)
Toimiva uusasiakashankinta on kasvuyrityksen elinehto, joten tässä vaiheessa tavoitteena on saada uudelle myyjälle aikaan parhaat mahdolliset edellytykset tehokkaaseen prospektointiin ja asiakashankintaan.
Valmennusohjelma näyttää tältä:
Tässä vaiheessa nuoren myyjän työnkuvaan kuuluu myyntiviestien kirkastus TarinaTupa -työpajoissa yhdessä asiakkaidemme kanssa, sekä tapaamisten buukkaus meidän ja asiakkaidemme myyjille.
Vaihe III - Digimyynti (4kk)
Tämä vaihe on keskeisessä roolissa sikäli, kun halutaan jatkossa hyödyntää uudenlaisten myyjien vahvuuksia parhaalla mahdollisella tavalla. Tavoitteena on saada aikaan proaktiivinen ja luovasti eri kanavia hyödyntävä liidikone, joka löytää eri kanavista potentiaalisimmat asiakkaat ja tunnistaa oikean hetken tavata esilämmitelty asiakas.
Toisen vaiheen valmennukset näyttävät tältä:
Myyjän työn painopiste ja mindset muuttuu tässä vaiheessa pitkälti outboundista inboundiin. Kiteytettynä tehtävänkuva on hyödyntää erilaisia digitaalisia kanavia asiakaspotentiaalin tunnistamiseen ja liidien lämmittelyyn - unohtamatta kuitenkaan itse tapaamisten buukkausta riittävän lämpimien asiakkaiden kanssa.
Vaihe IV - Haastajamyynti kentällä (4kk)
Viimeinen mutta ei suinkaan vähäisin osa koulutusputkeamme on kenttämyynti. Kaiken tekemisemme ja myyntimme ytimessä on asiakkaan päätöksenteon psykologian kokonaisvaltainen ymmärrys, jonka avulla saadaan aikaan haastajamyyntikulttuuri ja erotutaan positiivisesti entistä kilpaillummassa B2B-markkinassa.
Kenttämyynnin koulutukset jotka myyjämme käyvät läpi ovat seuraavat:
Kolmannessa, eli viimeisessä vaiheessa myyjän työnkuvaan kuuluu aiemmin mainitut liidien generointi ja potentiaalisten asiakkaiden tunnistaminen verkosta, tapaamisten buukkaus ja viime kädessä tuloksellinen, räätälöityjen palvelupakettien myynti asiakkaille tapaamisissa.
Klikkaa alla olevasta painikkeesta, mikäli haluat lisätietoa siitä, millaisiin tuloksiin tämän kaltainen digiajan myyjä pääsee ja mitä kaikkea toimenkuvaan voi kuulua juuri teidän yrityksessä.
TAVOITEKIRKKAUS - AIVOT RAKASTAVAT SELKEYTTÄ Viikoittain, kun valmennuksissa kysyn, että onko sinulle selvää ja kirkasta, mitä sinulta tässä roolissa...
tIEDE IHMISTEN MOTIVAATIOSTA - MOTIVAATION LISÄÄMINEN Tässä jatkoa edelliselle Myyntiesteet blogille.
Mistä myyjän suorituskyky syntyy digitalisaation aikakaudella? Jos sinulla on kuumetta, niin voidaanko suoraan päätellä, että sinulla on flunssa? Ei...