TUNTEITA KÄSITTELEVÄ MYYNTIVALMENNUS
Tämä on myyntivalmennus mistä puhutaan pitkään.
Tunneäly myyntityössä
Kuulostaako tutulta?
Olette jo kokeillut erilaisia myynnin temppukouluja ja motivointiluentoja ilman näkyviä tuloksia - kivaa oli, mutta mikään ei muuttunut.
Myyjäsi ovat huipputyyppejä, mutta heidän asenne myyntityöhön on enemmän 'täytyy' kuin 'haluan' moodissa.
Myynnillisen identiteetin vahvistaminen. Haluat lisätä asiantuntijoidesi rohkeutta ja myynnillisyyttä, mutta et oikein tiedä miten.
TUNNEÄLY MYYNTITYÖSSÄ
Tunneälykkäät ihmiset eivät pelkästään tule hyvin toimeen muiden kanssa, vaan heillä on kyky myyjänä vaikuttaa asiakkaisiin rakentavalla tavalla yhteisten päämäärien hyväksi. He osaavat inspiroida, kuunnella, ymmärtää ja vaikuttaa positiivisesti niin asiakkaisiin kuin kolleegoihinsa.
- Tunnetaitoisten myyntijohtajien alaiset ovat 24% tyytyväisempiä ja osoittavat vahvempaa sitoutumista työhönsä. Sitoutuneiden ihmisten suorituskyky on parempi ja heidän halukkuutensa ylimääräisiin ponnisteluihin on huomattavasti suurempi.
- Tunnetaitoiset myyjät myyvät enemmän ja myynnin suorituskyvystä 23% selittyy tunnetaidoilla.
- Tunnetaitavat myyjät "nousevat lentoon" muita nopeammin, he tekevät enemmän euroja ja sen lisäksi he eivät tarvitse niin paljon "perinteistä" valmennus- tai johtamistukea kuin vähemmän tunneälykkäät myyjät.
Kyllä! Tunnetaitojen vaikutusta voi mitata ja sitä mitataan jo tänä päivänä sekä organisaatiotasolla että henkilötasolla.
Tunneäly on tärkeää kaikilla työelämän osa-alueilla. Myös myynnissä on elintärkeää ymmärtää omien ja asiakkaiden tunteiden vaikutus päätöksiin, käyttäytymiseen ja suorituksiin.
“Tunneälytaitojen kysynnän työelämässä odotetaan kasvavan jopa kuusinkertaiseksi tulevaisuudessa.”
*Capgemini Research Institute
Lue lisää tunneälystä myyntityössä
Tieteen näkökulmasta
”Ihmisillä on vahva illuusio siitä, että teemme päätöksiä järjellä, vaikka monesti tunteet hallitsevat elämäämme. Tunteilleen kukaan ei mahda mitään, mutta niihin reagointia voi opetella.”
aivotutkija Lauri Nummenmaa
HS 9.1.2019
TUTKITTU PEDAGOGIIKKA TAKAA PYSYVÄT VAIKUTUKSET:
Step 1: Johdanto tunneälyyn (30 min) Valmennus alkaa online sessiolla, jossa myyjille annetaan johdanto tunneälyyn sekä ohjeet arvioinnin toteuttamiseen.
Step 2: Genos Tunneäly myyntityössä arviointi (n. 30 min.) Myyjät tekevät verkon yli itsearvioinnin ja nimeävät 3-8 henkeä, jotka antavat heistä palautetta. Myös asiakkailta voidaan pyytää palautetta.
Step 3: Lähivalmennuspäivä (klo 09.00-16.00) Valmennamme sekä myyjiä, että esimiehiä käsittelemään näitä tunnepuolen asioita myyntityössä.
Step 4: Henkilökohtainen palautekeskustelu (1 h) Valmennukseen kuuluu henkilökohtainen palautekeskustelu, jossa keskitytään sinun oma Tunneälyarvioinnin tulosten ymmärtämiseen. Lisäksi saat henkilökohtaisen konkreettiset kehitysohjeet.
“Tunneäly (EI) ennustaa jopa 2x paremmin henkilön menestystä, kuin älykkyys (IQ).”
*Peter Salovey
Tämä on myyntivalmennus mistä puhutaan pitkään.
"Myyjien aktiivisuustaso, keskikaupan koko sekä määrä ovat nousseet pysyvästi valmennuksen jälkeen. Tapaamisten määrä on noussut lähtötilanteeseen verrattuna noin 2-3x ja myynti noin 25-30 % riippuen myyjästä. Suurin syy muutokseen on ollut myyjien 'mindsetin' muutos ja asiakasymmärryksen parantuminen."
Tapio Pankko, liiketoiminnan kehitysjohtaja
Meadiateko Oy
Yleisimpiä kysymyksiä
-
Kenelle valmennus sopii?
Valmennus sopii kaikille asiakas- ja myyntityössä toimiville henkilöille ikään ja kokemustasoon katsomatta: juniori- ja seniorimyyjät, konsultit, asiakaspalvelijat, myynnin esimiehet, tuotepäälliköt, asiantuntijat, liiketoimintajohto jne.
-
Miten tämä eroaa muista myynnin koulutuksista?
Tämä valmennus keskittyy myynnin tunnetaitoihin. Valmennuksessa ei opeteta lainkaan perinteisiin myyntitekniikoihin tai taitoihin liittyviä asioita. Valmennus keskittyy puhtaasti Tunneälyyn ja tunteiden merkitykseen myyntityössä.
Kyseessä ei ole motivointiluento, vaan puhtaasti faktaan perustuva kehityspolku, jolla myyjä voi ryhtyä parantamaan omia tunnetaitojaan ja menestystä myynnin ammateissa. -
Mitä tuloksia on odotettavissa?
Nopein vaikutus on usein välitön aktiviteettitason nousu. Ei ole lainkaan epätavallista, että viikko valmennuksen jälkeen myyjät saavat sovittua enemmän asiakastapaamisia.
Suurin vaikutus syntyy kuitenkin pidemmän ajan kuluessa. On hyvä muistaa, että käyttäytymisen muuttaminen ei tapahdu yhdessä yössä ja siksi sille tulee aina antaa riittävästi aikaa. -
Vaikuttaako valmennus oikeasti?
Ehdottomasti! Valmennuksen vaikuttavuus on sen henkilökohtaisuudessa. Silloin kun ihminen itse todella haluaa kehittyä, tulee muutoksesta pysyvää.