TunneÄly
Summit
Vuosittain, helmikuun alussa järjestettävä tapahtuma
Tavoitteena on nostaa tunneäly ja tunnetaidot keskustelujen agendalle suomalaisen liike-elämän ja ihmisten kehittämisessä - Pehmeä on uusi kova.
Viime kädessä Tunneäly Summitin taustalla on yksinkertainen ja tehokas idea. Jos keskitymme vain koviin asioihin, unohdamme ihmisen. Jos keskitymme vain pehmeisiin asioihin, unohdamme liiketoiminnan.
Kaikilla on tunteita. Se on yksinkertainen tosiasia, joka
vaikuttaa meihin mielipiteistämme ja työtehtävistämme
riippumatta. Kykymme ymmärtää tunteita ja olla tietoinen niiden vaikutuksesta käyttäytymiseemme parantaa tutkitusti kykyämme menestyä työssämme.
Tunneäly Summit 2024
Adeptuksen kuudes Tunneäly Summit järjestettiin ystävänpäivänä 14.2.2024 teemalla Asiakaskokemus. Vieraita paikan päällä Hotel Hilton strand Helsingissä oli noin 180 henkeä ja live striimiä seurasi lähes 500 ihmistä.
Tilaisuuden moderaattorina toimi tuttuun tyyliin Perttu Pölönen ja haastattelijoina Milla Ranta ja Petri Karjalainen.
Puhujia olivat:
Samppa Lajunen, Samla Capital - Visiona paras hotellikokemus pohjoismaissa, The Hotel Maria.
Marianna Ahola ja Pavel Maksimenko, Työeläkeyhtiö Elo - Tunteen vaikutus voittavaan asiakaskokemukseen.
Susa Nikula, Lähitapiola - Piileekö yrityksen menestyksen salaisuus tunneälyn voimassa? Tehdäänkö tunteella tulosta?
Salla Seppä, Nordic Business Forum - Kun tavoitteet asiakaskokemuksen osalta ovat erittäin korkealla.
Pertun vetämässä panelikekustelussa esiintyivät:
Niko Tarjasalo - Toimitusjohtaja, Line Carrier
Teija Sääksmäki - Kaupallinen johtaja, E. Ahlström
Minna Mansikkamäki - Senioripalvelumuotoilija. DNA
Jenny Heinänen - Asiakaspalvelujohtaja, Ropo Capital
Sampsa Savolainen - Toimitusjohtaja, Mediateko
Janne Pöyhönen - Asiakjas- ja strategiajohto, LM Someco
Katseluoikeus tilaisuuden tallenteeseen on tilattavissa verkkokaupastamme.
"Tapahtuma oli innostava. Parhaa topit tai opit, että asiakkaalla kun pohja on kunnossa (sopimus allekirjoitettu ja perusliittymät toimivat), niin sen jälkeen pelataan tunteella asiakkaan suunnalla. Pienillä asioilla pystymme asiakkaalle tuottamaan tunnetiloja. Nordic Bussness Forum esim korjaa asiakkaiden vaatteita yllätykseksi narikassa. Tunteiden tuottaminen on siis tärkeää ja pienillä asioilla niitä voidaan tuottaa. Toinen, että pitäisikö meillä olevan myös Johtajalupaukset? Lisää varmasti tulee mieleen, mutta tässä nyt asioita mitä itse mietin."
Mekin olimme mukana vuoden 2024 tapahtumassa
Tulossa! TunneÄly Summit 2025
Tapahtumasta sanottua
Sain osallistua DNA Oyj joukkueessa hienoon Tunneäly Summit 2024:en tänään Hilton Helsinki Strand hotellissa! Mielenkiintoisia esityksiä mm Samppa Lajunen luksushotelli Marian luomisesta sekä LähiTapiolan Susa Nikula Tunteella Tulosta -tyyppiseen inhimilliseen johtamiseen liittyen. Kiitos Adeptus ja erityisesti Mikko Parikka sekä Perttu Pölönen inspiroivasta päivästä!
Pekka Kelonurmi
Ratkaisumyyntiakatemian Rehtori & Team Leader
Huikea Adeptus TunneÄly Summit 2024 takana! Päivä sisälsi paljon inspiroivia sekä uusia ajatuksia herättäviä puheenvuoroja. Kiitos puhujille, muille kanssaosallistujille ja Mikko Parikkalle
Jenni Riskilä
Account and Product Manager / Insurance broker at Howden
Hyvää ystävänpäivää ja terkut Hakiksesta ❤️.
Vihdoin pääsen jakamaan fiiliksiäni/ajatuksiani tapahtumasta, olipas mielenkiintoinen ja antoisa Ystävänpäivä, mikä huipentui vielä päivän rientojen päätteeksi virkistävään avantoon 🌊 .
💎 Asiakastyytyväisyys = Asiakkaan tunnekokemus ❤️ .
❣ Asiakkaan tunnekokemukseen vaikuttaa työntekijän tunnekokemus joka muodostuu työtyytyväisyydestä.
💙 Työtyytyväisyyteen vaikuttaa johtamislupaus, josta pidetään kiinni ja se näkyy päivittäisessä toiminnassa. Kiitos Susa Nikula 🌟
Kiitos Mikko Parikka järjestelyistä, upeita inspiroivia esityksiä ja sain myös vahvistusta siihen että olemme Secure Cloudilla oikealla tiellä.
Kiitos Salla Seppä energisestä esityksestä ja rakastuin sloganiin " Surpassing ordinary starndards" 🦄 . Näin teemme!
Ja mitä asiakaskokemukseen tulee, niin erityiskiitos Mikon pojalle Mikael Parikka joka otti ensikertalaisen ihanasti vastaan heti kun saavuin paikalle ja ihmettelin mihin suuntaan suunnistaisi.... 💖
Katri Niemi
Passionate for Cybersecurity solution sales and serving organizations on their journey to Cloud
Tunneäly Summit 2024 voimaannutti ja antoi inspiraatiota tänään niin rutkasti, ettei kotiinpaluujunan myöhästyminenkään juuri haittaa.
Salla Seppä kiteytti loppupuheenvuorossaan päivän teemat mainiosti: Asiakaskokemus muodostuu niistä hetkistä, jotka asiakas muistaa. Ja ihmiset muistavat parhaiten ne hetket, jotka on aiheuttaneet tunteita. Ihan samoin toimii työntekijäkokemus tai johtamiskokemus. Tai vaikkapa työtoveruuskokemus. Emme muista sanoja monestakaan kohtaamisesta, mutta muistamme tunteen tai tunnejäljen, jota se on jättänyt. Kaikki (liike)toiminta on H2H (human to human). Pöydän toisella puolella ei ole firma, vaan siellä on Irma tai Taneli tai joku muu ihminen.
Kiitos Adeptus kohtaamisien mahdollistamisesta ja elämänmakuisista tarinoista kaikkine esiintyjineen.
Merja Galler
HR Professional | Employee Experience & Culture Designer | Project Culture Developer | Project Manager | Trainer & Coach